Kdo se ptá, nesplete se: nebojte se konzultovat nabídku s potenciálními zákazníky

Někteří majitelé manikérských salonů vytvářejí nabídku salonu krásy nikoli „na míru“, ale na základě nespecifikovaných, často náhodných kritérií. Pevně věříme, že při tvorbě nabídky vycházíte z názorů lidí, kteří by pro vás měli být nejdůležitější, tedy zákazníky. Pokud již váš salon na trhu funguje, váš úkol je jednodušší. Stačí se stávající klienty zeptat, co by řekli na nové procedury a zda by byli ochotni je využít. Takovou otázku můžete položit také na své FB fanpage nebo vytvořit anketu a poslat ji v rámci mailingu.

Co když se vaše studioprávě rozbíhá? Potom se zeptejte svých přátel, co si o tom myslí. Nebo možná máte kamarádku, která už má vlastní firmu a mohla by vám pomoci - zeptejte se jejích klientů? Způsobů jak na to je opravdu mnoho - stačí si vybrat jeden/více z nich a vyzkoušet. Stojí vás to jen chvíli a může to mít skutečný vliv na kvalitu nabídky vašeho salonu.

Analyzujte aktivity konkurence – možná někde najdete mezeru?

Doporučujeme vám držet krok a sledovat činnost jiných kosmetických salonů ve vašem okolí. proč? Možná si všimnete, že například žádná z nich nenabízí ošetření, na které se vás klienti v poslední době ptají. Pokud investujete do zavedení takové služby, máte šanci propagovat se jako salon, který sleduje nejnovější trendy v oboru. Nebo jinak řečeno - chodí za vámi klienti, kteří si stěžují, že všechny salony ve městě (i ten váš) jsou otevřeny jen do 18. hodiny? Pokud si to můžete dovolit – upravte svůj pracovní čas a otevřete salon později a pracujte déle. Najděte si výklenek, přemýšlejte o své nabídce – udělejte vše pro to, aby byla jedinečná.

Přizpůsobte nabídku kosmetického salonu svým schopnostem a místním podmínkám

Je snadné vytvořit nabídku, která bude zahrnovat například všechny typy nehtového stylingu, základní úpravy obličeje a těla. Na papíře bude vše vypadat fantasticky, ale opravdu si můžete dovolit tak širokou škálu aktivit? Jste dostatečně zruční na to, abyste všechna tato ošetření prováděli dostatečně dobře na to, aby se zákazníci vraceli do vašeho salonu krásy? Druhá věc – máte dostatek místa na vybavení potřebné k provádění těchto služeb? Co když odpovíte ne alespoň na jednu z těchto otázek? Letáky se vytisknou, potenciální klienti budou upozorněni a vy jen ztratíte čas a peníze na sestavení nabídky od nuly.

Vsaďte na kvalitu!

Tato řada je vlastně součtem všech předchozích. Někdy je lepší nabídnout méně, ale více specializovaných ošetření. Zaměřte se na to, co děláte nejlépe, a propagujte se jako praxi zaměřenou na kvalitu! Pamatujte, že výsledky vaší práce budují vaši image. Co když je tedy nabídka široká, protože vás začnou vnímat jako člověka, který se zabývá vším a ví...nic? Cítíte se nejsilněji v nehtovém stylingu? Zaměřte se na to a najděte specialisty v této oblasti na jiné procedury.

Vidíte potřebu rozšiřovat nabídku? Najměte si zaměstnance nebo hledejte partnera

Přesně tak... Pokud máte o něco větší prostor, vyplatí se ho dát do podnájmu jiným odborníkům – například masérce nebo kosmetičce. Pamatujete si, že tito lidé už mohou mít vlastní zákaznickou základnu, která vám může také důvěřovat? Do týmu můžete vstoupit s jedním nebo dvěma dalšími lidmi a společně tak vytvořit širokou nabídku salonu krásy bez obav z jeho nízké kvality. Spojte své síly a jednejte ve prospěch svých klientů. Nakonec se vrátí jen spokojený zákazník. Nespokojený napíše (v lepším případě) negativní názor na vaši FB fanpage...

Nabídka kosmetického salonu - ohromte sortimentem, potěšte kvalitou služeb

Pokud bychom chtěli shrnout všechny výše uvedené rady, obecné pravidlo by mohlo znít takto – vytvořte nabídku, která bude jedinečná a profesionální. Ošetření, která do něj dáváte, by měla provádět osoba, která o tom ví (vy a/nebo váš zaměstnanec). Nabídka nemusí být velmi široká – měla by reagovat na potřeby zákazníků. Úspěchu dosáhnete teprve tehdy, když procesu jeho tvorby bude předcházet analýza konkurence a preferencí vašich potenciálních/aktuálních klientů.